Πρόσφατα, μετά από σχετικό σχόλιο φίλου της εφαρμογής για το αν τελικά γίνονται έλεγχοι νοθείας, επισκεφτήκαμε το site του Υπουργείου (Περιβάλλοντος και Ενέργειας) για να δούμε μήπως κινείται τίποτα σχετικά με ελέγχους νοθείας, κτλ. Τις τελευταίες πολλές φορές που είχαμε επισκεφθεί το site πάντα βρίσκαμε μια λίστα με πρόστιμα από το 2014!
Προς στιγμή χαρήκαμε γιατί είδαμε συνδέσμους σε 2 νέες λίστες με πρόστιμα, μία από ελέγχους σε πρατήρια (26/10/2018) και μία πολύ φρέσκια (07/11/2018) από ελέγχους σε εταιρίες διακίνησης (βυτιοφόρα, κτλ).
Δυστυχώς όμως τα καλά νέα σταματούν εδώ. Κοιτώντας τις λίστες βλέπει κανείς ότι περιέχουν περιπτώσεις από το 2008 και μετά, ως το 2017. Οι περιπτώσεις του 2016 και του 2017 μαζί είναι μόλις 12 στα πρατήρια. Στα βυτιοφόρα όλες είναι πριν το 2015!
Επομένως εξακολουθεί να ισχύει αυτό που μας είχαν πει οι χημικοί από το ΕΜΠ πριν 2 χρόνια περίπου, ότι δηλαδή λόγω κόστους (σε ανθρώπους και υλικά) πρακτικά δε γίνονται συστηματικοί έλεγχοι. Σε τι όμως γίνονται έλεγχοι στην Ελλάδα για να γίνονται και στα καύσιμα! Βλέποντας και πόσα χρόνια παίρνει για να τελεσιδικήσουν οι διάφορες περιπτώσεις, αντιλαμβάνεται κανείς ότι δεν έχει νόημα να παρακολουθεί αυτές τις λίστες. Περιπτώσεις του 2008 που τελεσιδικούν το 2018..!! Το πρατήριο, αν δεν έχει κλείσει, θα έχει αλλάξει σίγουρα ιδιοκτήτη. Κανείς δεν σκέφτεται ότι κλείνοντας το πρατήριο που παρανομεί κάνει πιο υγιή την αγορά προς όφελος των σωστών επαγγελματιών και των καταναλωτών; Ποια έξοδα! Τα ίδια τα πρόστιμα θα χρηματοδοτήσουν τους ελέγχους.
Όσο για το συγκεκριμένο site, “γελάνε και οι …αντλίες” βλέποντας δεξιά σύνδεσμο σε ελέγχους περιόδου 2003-2012 με ένδειξη “Νέα Καταχώρηση” και ημερομηνία Ιανουάριος 2013! Τα θολά εικονίδια είναι πταίσμα μπροστά σε αυτό.
Όπως είχε πει κι ένας πολιτικός… “αυτή είναι η Ελλάδα”… “Βάλτε ένα χεράκι να την αλλάξουμε”, λέμε εμείς!!