Το άρθρο είναι του Christos K. Dimou , social net friend.
93,110 οχήματα ταξινομήθηκαν το πρώτο οχτάμηνο του έτους έναντι 74,330 οχημάτων την ίδια περίοδο πέρυσι, ήτοι αύξηση 25.3%. Για τον μήνα Αύγουστο οι ταξινομήσεις ήταν 10,368 οχήματα έναντι 8,658 τον ίδιο μήνα πέρυσι, ήτοι αύξηση 19.8%.
Best seller για την Ελληνική αγορά το Opel Corsa για το πρώτο 8μηνο με 5068 πωλήσεις ακολουθούμενο από το TOYOTA YARIS με 4042 πωλήσεις που χάνει την 1η θέση λόγω του Yaris Cross που έχει ήδη ταξινομήσει 3448 οχήματα. Πρακτικά το Cross χωρίς να επηρεάζει ουσιωδώς τις πωλήσεις του απλού Yaris βοηθά στο να αυξήσει τις πωλήσεις της η Toyota στην κατηγορία Β από 4,191 οχήματα στο 8μηνο σε 7,490 οχήματα.
Best Seller του μήνα το Fiat Panda με 890 πωλήσεις (κατηγορία Α) που βοήθησε την Fiat να βρεθεί στην 2η θέση για το μήνα με 1,250 πωλήσεις στο σύνολο.
Πρώτη σε πωλήσεις σε μήνα και έτος έως τώρα η Toyota με 1,578 και 12,099 οχήματα. Η Toyota ελέγχει το 13.0% της αγοράς φέτος έναντι 15.0% πέρυσι αλλά αναμένεται να ανακάμψει περαιτέρω καθώς τους τελευταίους μήνες φαίνεται να λύνονται τα θέματα που είχε η εταιρεία στην ανεφοδιαστική αλυσίδα.
Στη 2η θέση συνολικά έως τώρα η Opel που με την επιτυχία του Corsa έχει αυξήσει το μερίδιο της στην αγορά στο 9.1% από 6.3% πέρυσι. (8,437 οχήματα έως τώρα).
Στην 3η θέση ο έτερος Καππαδόκης του group Stellantis η Peugeot με το ίδιο πρακτικά με πέρυσι ποσοστό αγοράς (8.3% έναντι 8.1%) και 7,763 οχήματα.
Σε επίπεδο ομίλων η Stellantis (ABARTH, ALFA ROMEO, CITROEN/DS, FERRARI, FIAT, JEEP, LANCIA, MASERATI, OPEL, PEUGEOT) τινάζει το 2023 την μπάνκα στον αέρα με ποσοστό 31.43% έναντι 26.40%, με την TMC (LEXUS, MAZDA, SUBARU, SUZUKI, TOYOTA) να παραμένει σταθερή περί το 19% και η VAG (AUDI, BENTLEY, CUPRA, LAMBORGHINI, PORSCHE, SEAT, SKODA, VOLKSWAGEN) να χάνει μία ποσοστιαία μονάδα στο 14% από 15%. Οι Κορεάτες βλέπουν το ποσοστό τους να συρρικνώνεται (στο 12.01% από 13.77%) αλλά αυτό είναι αποτέλεσμα μόνο των θεμάτων της ανεφοδιαστικής αλυσίδας καθώς η ζήτηση για τα οχήματα από Κορέα παραμένει ισχυρή. Πιο πίσω απώλειες για RNA και BMW και σημαντικές απώλειες για Mercedes. H Ford δείχνει σημάδια ζωής και την Geely να είναι και να παραμένει ο πλέον δημοφιλής όμιλος από το Κεντρικό Βασίλειο.
Η αγορά BEV το πρώτο 8μηνο του 2023 ανήλθε στα 4,188 οχήματα έναντι 1,711 το 2022 στο ίδιο διάστημα με την αγορά των PHEV να κλείνει στα 4,941 οχήματα έναντι 3,543 το ίδιο διάστημα πέρυσι. Συνολικά τα φορτιζόμενα κατέλαβαν το 9.8% της πίτας του 2023 έναντι 7.1% το 2022. Σε επίπεδο μήνα τα ποσοστά τόσο το 2023 όσο και το 2022 ήταν αντίστοιχα.
Πηγές:
- https://seaa.gr/wp…/uploads/2023/09/2023-8-electric-1.pdf
- https://seaa.gr/wp…/uploads/2022/09/2022-8-electric.pdf
- https://seaa.gr/wp-content/uploads/2023/09/2023-8-seg-1.pdf
- https://seaa.gr/wp-content/uploads/2022/09/2022-8-seg-1.pdf
- https://seaa.gr/wp…/uploads/2023/09/2023-8-comp-1.xlsx